Witamina C - dobra na wszystko

2019-07-04
Witamina C - dobra na wszystko

Witamina c (kwas askorbinowy) to najbardziej znana witamina potrzebna naszemu organizmowi. Bierze udział w wielu czynnościach wpływających na jego prawidłowe funkcjonowanie. Witamina C jest niezbędnym składnikiem odżywczym codziennej diety, dlatego nie może jej zabraknąć w naszych jadłospisach. Jej braki powstają przy dietach ubogich w warzywa i owoce, w których to produktach jest jej najwięcej. Niedobory witaminy c mogą powodować niebezpieczne konsekwencje dla naszego organizmy. Jest witaminą rozpuszczalną w wodzie, więc istnieje małe prawdopodobieństwo że ją przedawkujemy.

Właściwości witaminy C:

Przede wszystkim wzmacnia odporność organizmu i wydolność fizyczną. Witamina C odgrywa również olbrzymią rolę w syntezie kolagenu, przyspieszając gojenie ran i zapobiegając powstawaniu kontuzji. Witamina C uszczelnia i wzmacnia naczynia krwionośne, co zapobiega łatwemu tworzeniu się sińców, krwotoków czy krwawień dziąseł. Jest silnym przeciwutleniaczem, dzięki czemu opóźnia procesy starzenia. Poprawia wchłanianie do organizmu żelaza, jej braki mogą skutkować niebezpieczną dla zdrowia anemią. Hamuje rozwój złego cholesterolu przez co zapobiega zmianom miażdżycowym w naszym organizmie, odkryto też że zapobiega wysokiemu ciśnieniu tętniczemu.

 

Witamina C

 


Objawy niedoboru witaminy c:

- szybkie męczenie się
- skłonność do pojawiających się siniaków
- brak apetytu
- bóle mięśni i stawów
- krwawiące dziąsła

Szczególnie polecana jest dla osób:

- przemęczonych,
- cierpiących na brak apetytu,
- mających skłonność do występowania siniaków,
- mających trudności w gojeniu się ran,
- cierpiących na bóle mięśni i stawów.

Stosowanie: 1 porcję tj.: 1 gram witaminy C (1/3 płaskiej łyżeczki) należy spożywać raz dziennie. Zaleca się spożywanie podczas posiłku, popijając dużą ilością wody (200 - 300 ml). Inną formą spożycia Witaminy C jest rozpuszczenie jej w wodzie lub ulubionym napoju / soku. Możemy szybko uzupełnić braki witaminy C za pomocą jej czystej formy tj. kwas l-askorbinowy.

INNE ZASTOSOWANIE WITAMINY C

Witaminę C można stosować w lecie do czyszczenia wody w basenach ogrodowych.

Pokaż więcej wpisów z Lipiec 2019
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel